Saturday, December 11, 2010

Ikan Laga

Ikan laga adalah salah satu ikan hiasan yang mempunyai ramai penggemar dek kerana warna dan perwatakan yang menarik. Menjaga ikan ini tidaklah serumit mana pun. Pastikan air yang digunakan bebas daripada klorin. Klorin boleh mengakibatkan ikan ini mati. Cacing merah adalah makanan ikan ini yang mudah didapati dimana2 kedai ikan .Ataupun anda boleh beri makan cacing kering yang juga mudah didapati di mana2 kedai ikan. Harga ikan ini serendah RM2 dan boleh mencecah sehingga RM250. Semuanya bergantung kepada spesis dan kecantikan warna ikan laga itu. Menternak ikan ini juga sesuai dijadikan hobi untuk sesiapa yang belum ada hobi. Dapatkan ikan anda hari ini. Cantik bukan???





3 comments:

  1. salam..boleh tahu, mcm mana nak dapatkan kualiti air yang baik? sebab saya try sebelum nie tak menjadi..anak2 cepat mati...bela sekadar hobi..

    ReplyDelete
  2. wa'alaikumussalam.. seperti biasa air yg mudah kita dpt.. air paip laa kan. guna je air paip. tp cmpurkan dgn cecair control ph air yg biasanya ada dijual dikedai2 ikan. pastikan air tu kita tkr slalu.. 2@3 hr sekali..

    ReplyDelete
  3. salam... boleh jelaskan dgn lebih detail pasal cecair control ph tu x...

    ReplyDelete